جهش تولید | چهارشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۹

ضد آلزایمرترین خوردنی - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

محتوای تولیدات ویژه

ضد آلزایمرترین خوردنی

ضد آلزایمرترین خوردنی


خانواده

بسیاری از افراد با افزایش سن دچار فراموشی می‌شوند، اما با مصرف مواد غذایی ضد آلزایمر از کودکی یا جوانی می‌توان از ابتلا به این بیمار جلوگیری کرد.

آلزایمر بیماری مزمنی است که نمی‌توان آن را تنها به سنین بالا اختصاص داد بلکه با بی توجهی حتی در جوانی هم افرادی به آن مبتلا می‌شوند. فراموشی یا همان آلزایمر امروزه یکی از بیماری‌های رایج است که با مختل کردن بخشی از مغز به یاد آوردن برخی مسائل حتی اسم‌ها و ... را مشکل می‌کند که با اندکی توجه می‌توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد.ضد آلزایمرترین خوردنی
در حالی که برخی غذا‌ها باعث افزایش حافظه می‌شوند، برخی دیگر در واقع ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهند این غذا‌ها با مشکلات جدی سلامتی دیگر مرتبط هستند و این مساله را برای محدود کردن یا حذف آن‌ها از رژیم غذایی مهم‌تر می‌سازند رژیم غذایی سالم به نفع ماست سلامت قلب را بهبود می‌بخشد ریسک را برای سرطان، دیابت و دیگر بیماری‌ها کاهش می‌دهد و ذهن را سالم نگه می‌دارد در حقیقت تحقیقات نشان داده اند که رژیم غذایی ضعیف روی حافظه تاثیر می‌گذارد و احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می‌دهد.
 
چرا برخی از غذا‌ها مربوط به کاهش حافظه هستند؟
مغز به سوخت نیاز دارد و برای این منظور به چربی‌های سالم، میوه ها، سبزیجات، پروتئین‌ها و ویتامین‌های کافی و مواد معدنی نیاز دارد. مصرف زیادی از این غذا‌ها و بسیاری از کربوهیدرات پیچیده، غذا‌های فرآوری شده و شکر، تولید سموم در بدن را تحریک می‌کند. این سموم می‌توانند منجر به التهاب، ایجاد پلاک در مغز شده و در نتیجه، عملکرد شناختی اختلال ایجاد کنند. این تاثیرات برای مردم همه سنین کاربرد دارند، نه فقط سالمندان.
 
خوردنی‌های طبیعی و مواد غذایی ضد آلزایمر
میوه توت مانند
توت فرنگی، قره قاط، و توت‌ها فواید چندگانه‌ای برای مغز دارند و مطالعات نشان می‌دهند کودکانی که ۸ تا ۱۰ سال سن دارند یا در سنین بالاتر از سن بلوغ هستند حافظه را بهبود می‌دهد.
مثلا مطالعات نشان داد شرکت کنندگانی که مقدار بیشتری از توت را می‌خوردند کاهش شناختی کندتر را تجربه کردند که تا ۲.۵ سال تفاوت دارد در افراد مبتلا به اختلال شناختی خفیف، مطالعه دیگر نشان داد توت‌ها با عملکرد شناختی بهبود یافته مرتبط هستند.
 
قهوه / کافئین
کافئین به طور کلی و قهوه به طور خاص با مزایای شناختی همراه بوده است، از جمله خطر نسبتا پایین پیشرفت اختلال شناختی خفیف تا زوال عقل. مطالعات نیز فواید ویژه‌ای در حافظه کلی، حافظه فضایی و حافظه فعال یافته اند.
 
سبزیجات سبز
سبزیجات سبز حاوی ویتامین هستند که عملکرد مغز را تقویت می‌کنند. در مطالعه‌ای بزرگسالانی که ۵۸ سال تا ۹۹ ساله بودند خوردن کلم پیچ حدود ۱۱ سال جوان‌تر سن شناختی مرتبط بود. مطالعات دیگر باعث کاهش خطر جنون در افراد مبتلا به اسید فولیک (ویتامین ب۹) شده است که در سبزیجات سبز یافت می‌شود.
 
آجیل
مطالعات متعددی مصرف آجیل را به خطر پایین‌تر جنون مرتبط کرده اند. در حالی که برخی تحقیقات، حافظه بهبود یافته را نشان می‌دهند و افرادی را به یاد می‌آورند که عملکرد شناختی آن‌ها طبیعی است تحقیقات دیگری نشان داده است که ممکن است مغز قادر به بهبود حافظه در افرادی باشد که مبتلا به بیماری آلزایمر هستند.
 
برخی انواع کاکائو / شکلات
شکلات ممکن است یکی از روش‌ها برای کاهش خطر جنون باشد. مطالعات متعددی نشان داده که کاکائو و شکلات تیره با شانس پایین کاهش شناختی مرتبط هستند توضیح مهم این است که شکلات تیره، نه شکلات شیر، به طور کلی بیش‌ترین کمک را به مغز می‌دهد.
 
ماهی
اسید‌های چرب امگا ۳ که در انواع ویژه‌ای از ماهی‌ها یافت می‌شوند برای سلامت مغز عالی هستند و بیشتر تحقیقات انجام شده بر روی این مورد توافق کرده اند ماهی‌ها در اسید‌های چرب امگا ۳ شامل سالمون، ساردین، ماهی تن، ماهی قزل آلا هستند.
 
دارچین
مطالعات متعدد نشان داده اند که دارچین، وقتی به موش‌ها داده شد، با بهبود توانایی تجمع پروتیین در مغز که با بیماری آلزایمر مرتبط است همچنین به بهبود حافظه و دیگر کارکرد‌های شناختی ارتباط داشت.
مطالعه کوچک در انسان‌ها نشان داد که حتی بوی دارچین با بهبود حافظه مرتبط است علاوه بر این، دارچین با فواید آنتی اکسیدان و ضد التهابی همراه با قلب و فشار خون پایین همراه بوده است که همه آن‌ها به سلامتی مغز کمک می‌کند.
دارچین نیز در پیش گیری یا به تاخیر انداختن علایم آلزایمر نیز موثر است. مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ در ژورنال بیماری آلزایمر منتشر شد نشان داد عصاره دارچین به جلوگیری از تجمع و تشکیل رشته و دو نشانه بیماری آلزایمر کمک کرده است.
 
زردچوبه
نشان داده شده است که به پیش گیری از زوال شناختی و درمان جنون در حال حاضر در موش‌ها ارتباط دارد. یک چالش برای انسان‌ها این است که بدن اغلب به راحتی زردچوبه را جذب نمی‌کند.
 
میوه‌ها و سبزیجات
یک رژیم غذایی سالم حاوی میوه و سبزیجات به کاهش خطر بیماری آلزایمر مرتبط است. بشقاب را با سبزیجات رنگی پر کنید تا مطمئن شوید که نیاز‌ها را برای تامین ویتامین برآورده می‌کنید. مطالعات متعدد نشان داده اند کاهش خطر اختلال شناختی با مصرف مقادیر بالاتر میوه‌ها و سبزیجات گره خورده است.
 
ویتامین ب ۱۲
ویتامین ب ۱۲ به حمایت از عملکرد عصبی بدن کمک می‌کند و نقص آن می‌تواند موجب علائم مختلفی از جمله از دست رفتن حافظه شود. با این حال، مصرف ویتامین ب ۱۲ در صورت کمبود آن، ممکن است باعث افزایش حافظه در بیماران آلزایمری نشود. غذا‌های حاوی ویتامین ب ۱۲ مانند گوشت، ماهی، مرغ، تخم مرغ، شیر، پنیر، لوبیا خشک، آووکادو، غلات و شیر سویا بخورید.
 
روغن نارگیل
روغن نارگیل می‌تواند به جلوگیری از آلزایمر و دیگر مشکلات مغزی کمک کند. براساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۴ در ژورنال بیماری آلزایمر منتشر شد روغن نارگیل اثرات آمیولید بر روی نورون‌های قشری را کاهش می‌دهد.
پپتید یکی از اجزای تشکیل دهنده این بیماری است. علاوه بر این، تری گلیسرید در روغن نارگیل به بازیابی آستر اعصاب و بهبود عملکرد شناختی کمک می‌کند برای سلامت کلی مغز، روغن نارگیل سرد و خالص را به کار ببرید. برای پیشگیری و جلوگیری از بروز آلزایمر ۱ تا ۲ قاشق چای خوری روغن ارگانیک، سرد و فشرده، روزانه دو بار به طور منظم مصرف کنید.
 
بادام
ویتامین ایی می‌تواند روند پیشرفت بیماری آلزایمر را کند کند و بادام منبع خوبی از ویتامین ایی، توکوفرول است که بدن آن را جذب و مصرف می‌کند. علاوه بر این اسید‌های چرب امگا ۳ در بادام حافظه را بهبود می‌دهند بادام همچنین عملکرد سیستم عصبی را پشتیبانی می‌کند که به نوبه خود وظایف شناختی را کنترل می‌کند هر روز یک اونس از بادام برشته را بخورید تا از آلزایمر جلوگیری شود گزینه دیگر این است که روزانه ۸ تا ۱۰ بادام مرطوب و پوست کنده شده را با معده خالی بخورید.
 
اسید‌های چرب امگا ۳
استفاده از اسید‌های چرب امگا ۳ می‌تواند روشی جایگزین برای آلزایمر باشد محققان دانشگاه کالیفرنیا دریافتند که، نوعی DHA از اسید‌های چرب امگا ۳ است که می‌تواند به جلوگیری از رشد بیماری آلزایمر کمک کند، چرا که ممکن است رشد دو مغزی را کند که نشانه‌های این بیماری کشنده هستند از اسید‌های چرب امگا ۳ در رژیم غذایی خود با خوردن ماهی چرب، گردو، لوبیا، روغن زیتون استفاده کنید.
 
انگور هندی
انگور هندی که به آملا معروف است می‌تواند به پیش گیری و تاخیر در آلزایمر کمک کند این میوه می‌تواند با بتاآمیلوئید صفحه عصبی مرتبط با روند پیشرفت این بیماری مقابله کند. علاوه بر این، غنی بودن ویتامین ث و دیگر آنتی اکسیدان‌ها قوی، مغز را تغذیه می‌کند و عملکرد ذهنی را بهبود می‌بخشد.
این یک داروی خوب و نیروبخش است و به بهبود سیستم عصبی مرکزی کمک می‌کند. برای تقویت مغز، ۱ تا ۳ قاشق چای خوری پودر آملا را با یا بدون آب بریزید و دو بار در روز مصرف کنید؛ هم چنین می‌توانید این میوه را به صورت خام یا آب میوه بخورید.
 
تعاملات اجتماعی
انسان‌ها موجودات بسیار اجتماعی هستند ما در انزوا زندگی نمی‌کنیم ماندن در اجتماع ممکن است حتی در مقابل بیماری آلزایمر و جنون در زندگی بعدی محافظت کند، بنابراین توسعه و حفظ ارتباط قوی دوستان را در اولویت قرار دهید.
نیاز نیست یک پروانه اجتماعی باشید، اما باید به طور مرتب با کسی که به شما اهمیت می‌دهد ارتباط برقرار کنید باعث می‌شود که احساس بهتری داشته باشید در حالی که بسیاری از ما همچنان که بزرگ‌تر می‌شویم منزوی می‌شویم.
 
ورزش
ورزش فیزیکی منظم می‌تواند به پیش گیری از زوال شناختی و آلزایمر کمک کند. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۱۱ در ژورنال بیماری آلزایمر منتشر شد ورزش منظم فیزیکی اثر مثبت کاذب می‌دهد که به حفظ فعالیت نرمال مغز در افراد مسن کمک می‌کند.
ورزش زمانی که به طور منظم از کودکی انجام شود، خطر توسعه جنون یا بیماری آلزایمر را بعدا در زندگی کاهش می‌دهد از پیاده روی سریع در چمن برای حداقل ۳۰ دقیقه، حداقل ۵ بار در هفته لذت ببرید. از شنا کردن، دویدن، دوچرخه سواری، پیاده روی و فعالیت‌های مشابه، چند بار در هفته لذت ببرید.
 
کیفیت خواب
برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر رایج است که از بی خوابی و دیگر مشکلات خواب رنج ببرند، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که اختلال خواب تنها نشانه‌ای از آلزایمر نیست، بلکه عامل خطر احتمالی است.
اگر محرومیت خواب شبانه باعث تفکر کند شود و حالت روحی شما را تحت تاثیر قرار دهد، ممکن است در معرض خطر ابتلا به رشد بیماری آلزایمر قرار داشته باشید. اکثر بزرگسالان به حداقل ۸ ساعت خواب در شب نیاز دارند.
 
مدیریت استرس
استرس مزمن می‌تواند عوارض سنگینی بر روی مغز داشته باشد که منجر به انقباض در یک ناحیه حافظه کلیدی می‌شود و رشد سلول عصبی را مختل می‌کند و خطر بیماری آلزایمر و جنون را افزایش می‌دهد با این حال، ابزار‌های مدیریت استرس ساده می‌توانند اثرات مضر آن را به حداقل برسانند.
 
نکات دیگر برای کاهش خطر آلزایمر
 
سیگار کشیدن را ترک کنید
سیگار کشیدن یکی از عوامل خطر قابل پیش گیری برای بیماری آلزایمر و جنون است مطالع‌های نشان داد که افراد سیگاری در سن ۶۵ سالگی حدود ۸۰ درصد احتمال بالاتر آلزایمر از کسانی دارند که هرگز سیگار نمی‌کشند. زمانی که سیگار را ترکیب می‌کنید، مغز بهبود می‌یابد.
 
فشار خون و سطح کلسترول را کنترل کنید
هم فشار خون بالا و هم کلسترول بالا با افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر و بیماری‌های قلبی همراه است. بهبود این برای مغز و نیز قلب شما خوب است.
 
مراقب وزن خود باشید
وزن اضافی عامل خطر برای بیماری آلزایمر و دیگر انواع جنون است. مطالعه‌ای مهم نشان داد که افرادی که اضافه وزن دارند، دو برابر احتمال ابتلا به آلزایمر را دارند و آن‌هایی که چاق بودند سه برابر خطر را داشتند وزن از دست دادن می‌تواند راهی طولانی برای حفاظت از مغز باشد.
 
 برای کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر، شغلی مهیج را برگزینید و زمان را در فعالیت‌های چالش ذهنی، مانند خواندن، بازی کردن و یا نواختن یک موسیقی سپری کنید.
 زندگی اجتماعی سالم می‌تواند به جلوگیری از ظهور این بیماری کمک کند.
 از میوه‌ها و سبزیجات بسیار غنی استفاده کنید.
 از رژیم‌های غذایی کم چرب دوری کنید و چربی‌های اشباع شده را در رژیم غذایی خود با چربی‌های سالم جایگزین کنید.
 از غذا‌های فرآوری شده و آلاینده‌های فلزی مانند آلومینیوم و جیوه اجتناب کنید.
 تنها چند دقیقه از آفتاب صبحگاهی ویتامین د روزانه را تامین می‌کند که می‌تواند به بهبود عملکرد مغز کمک کند.
آدرس کوتاه :
رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


عکس نقاشی
مکتوب
ابتدا سنگ نوردان برای بالابردن تمرکز و...
9 ساله از گرگان
11 ساله ازتهران
9 ساله از گرگان
با فرا رسیدن فصل پاییز موسم برداشت انار...
ارسال مردمی
موشن گرافی
پروتئین در ساختار و عملکرد بافت های بدن...
محققان دانشگاه هاروارد می گویند چند میوه...
انگل ها مهمان ناخوانده در بدن انسان...
آزمایش خون شامل موارد یا شاخصه‌های...
ویدئو
پوستر+متن
گزارش تصویری از دومین جشنواره ملی ازدواج...
مدت نماهنگ: 1:22
مکتوب
برخی غذا‌ها باعث افزایش حافظه می‌شوند،...
ویدئو و اینفوگرافیک

پربازدیدترین های ماه اخیر

آثار گرافیکی و تولیدات ویژه

استوری پلیس مقتدر
استوری پلیس مقتدر
ویدئو+پوستر
استوری با هم برای امنیت و سلامت
استوری با هم برای امنیت و سلامت
عکس نوشته+ویدئو
امنیت سایبری و استوری هفته نیروی انتظامی
امنیت سایبری و استوری هفته نیروی انتظامی
اینفوگرافیک+ویدئو
نکات ایمنی در راه اندازی لوازم گرمایشی
نکات ایمنی در راه اندازی لوازم گرمایشی
بی احتیاطی در راه اندازی لوازم گرمایشی می‌تواند خطر بزرگی برای خانواده‌ها داشته باشد. با رعایت نکات ایمنی، جانِ خود و عزیزانمان را ایمن کنیم.
کرونا در کودکان چه علائمی دارد؟
پیشگیری از کرونا
کرونا در کودکان چه علائمی دارد؟
مکتوب
خاطره آزاده گلستانی
خاطره آزاده گلستانی
موشن گرافیک
ربیع وحدت و همدلی
ربیع وحدت و همدلی
ویدئو
استوری آغاز ربیع الاول
استوری آغاز ربیع الاول
ویدئو
استوری هفته نیروی انتظامی
استوری هفته نیروی انتظامی
پوستر
استوری هفته وقف
استوری هفته وقف
ویدئو
مجموعه استوری ایام آخر ماه صفر
مجموعه استوری ایام آخر ماه صفر
پوستر+استوری+اینفوگرافی
آیین حلیم پزان در ایام آخر صفر
آیین حلیم پزان در ایام آخر صفر
گزارش تصویری
شهادت امام رضا (ع)
شهادت امام رضا (ع)
پوستر+ ویدئو
استوری رحلت پیامبر(ص)
استوری رحلت پیامبر(ص)
استوری
روز نابینایان
روز نابینایان
استوری + پوستر
پوستر روز جهانی استاندارد
پوستر روز جهانی استاندارد
پوستر
ورزش اسلک لاین
گزارش تصویری
ورزش اسلک لاین
ابتدا سنگ نوردان برای بالابردن تمرکز و تعادل این ورزش را ابداع کردند و به مرور اسلک لاین در سراسر جهان گسترش یافت. کمتر از یک دهه است این ورزش به کشورمان وارد شده است.