جهش تولید | شنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۹

پیاده روی بزرگ خانوادگی - نمایش محتوای تولیدات ویژه

 

 

محتوای تولیدات ویژه

پیاده روی بزرگ خانوادگی

پیاده روی بزرگ خانوادگی


 

پیاده روی بزرگ خانوادگی روستای کفشگیری در ماه  بهمن برگزار شد.

محل آغاز حرکت پیاده روی همگانی از مسجد جامع روستا بود و با طی مسیر ۶ کیلومتری تا امامزاده روشن آباد انجام پذیرفت.همچنین در این همایش  به ۳۰ نفر از شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد.
در این همایش علاوه بر شورای اسلامی و دهیاری کفشگیری پایگاه بسیج - شورای ورزشی و کانون فرید نیز مشارکت داشتند.
اما مزایای پياده روي بیشتر بدانید :
پياده روي با سرعت متوسط به مدت نيم ساعت، نه فقط باعث سوزاندن حدود 200 کيلو کالري مي شود بلکه سرعت سوخت وساز را دربدن شما براي باقي مانده روز بالا مي برد.

روي فرم بودن بدن، مفرح و شادي بخش است وبراي دست يافتن به اين منظور، ورزش پياده روي مفيد مي باشد.

به نظر محققان، اگر همه ما فقط روزي نيم ساعت با سرعت نه چندان زياد راه برويم ، خطر بسياري از بيماريهاي مزمن را در حدود 30 تا 40 درصد کاهش داده ايم.

بر اساس تحقيقات پياده روي دائم همچنين مي تواند در کمک به ترک سيگار و کنترل اشتها کمک کند.

اگر بخواهيم بهره ممکن را از پياده روي حاصل کنيم، بايد 3 يا 4 روز در هفته، ميان 30 تا 60 دقيقه تمرين کنيم، يعني با سرعتي بيشتر از ريتم پياده روي معمولي راه برويم، به اين ترتيب علاوه بر اين مزيتها، مي توانيم ميزان چربي خون را نيز کاهش دهيم.

نوشيدن آب قبل از پياده روي توصيه مي شود، يعني يک ليوان آب 20 تا 30 دقيقه قبل از شروع پياده روي و يک ليوان ديگر 5 دقيقه پيش از شروع حرکت ميل شود. البته بهتر است به جاي سطوح آسفالت و سنگفرش، زمينهاي نرم وخاکي را براي پياده روي انتخاب کرد.

به اين ترتيب ورزش پياده روي از جنبه هاي مختلفي براي همه مفيد بوده و بر بدن تاثير مثبت مي گذارد که از مهمترين آنان مي توان به نکات زير اشاره کرد:

- پياده روي سريع براي قلب بسيار مفيد است. چرا که قلب يک عضو ماهيچه اي است وهر چيزي که باعث شود جريان خون بيشتري در يک ماهيچه ايجاد شود، باعث قدرت بيشتر آن ماهيچه مي شود و از طرف ديگر راه رفتن به طور منظم باعث کاهش فشار خون مي گردد.

- افرادي که حدود 20 دقيقه در روز پياده روي مي کنند، حدود 40 درصد از خطر ايجاد سکته مغزي در آنان کاسته مي شود.

- پياده روي با سرعت متوسط به مدت نيم ساعت، نه فقط باعث سوزاندن حدود 200 کيلو کالري مي شود بلکه سرعت سوخت وساز را دربدن شما براي باقي مانده روز بالا مي برد.

- راه رفتن نه فقط باعث قوي شدن عضلات مي گردد، بلکه باعث محکم ترشدن استخوانهاي محل اتصال مي گردد. در زناني که در سنين جواني بطور مرتب ورزش کرده و ميزان کلسيم رژيم غذايي آنان مناسب است، خطر پوکي استخوان در سنين بالا حدود 30 درصد کاهش مي يابد.

- تعداد بسياري از مردم با بالا رفتن سن، دچار آرتروز زانو مي شوند، راه رفتن به علت قوي ساختن عضلات اطراف مفصل، باعث کاهش درد مي شود. در اين حالت ورزش بايد يک روز در ميان انجام شود تا در اين ميان فرصتي هم براي استراحت کردن به مفاصل داده باشيم.

- بالاخره طي تحقيقات انجام شده، افراد افسرده اي که به جاي درمان دارويي، از ورزش و پياده روي براي درمان استفاده کرده اند در مقايسه با افرادي که فقط با دارو درمان شده اند، عود بيماريشان کمتر بوده است.

ياد آور مي شود؛ در هنگام پياده روي، تنفس عميق را فراموش نکنيد.

 

 

 

 

 

 

 

آدرس کوتاه :
رای شما
میانگین (0 آرا)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


نزدیک به یک سال است که ویروس کرونا مهمان...
رییس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی...
عضو انجمن زنان و مامایی ایران با تأکید...
ویدئو
غذای کودک باید سر ساعت معین و در محیط...
ماد ران امروزی دغدغه‌های زیاد‌ی دارند که...
روز مادر مبارکباد
اینفوگرافی
در شب میلاد حضرت فاطمه(س) ،عروس و داماد...
مادران شهدا شاهدانی بی ادعا هستند که با...
برنده لوح تقدیر بهترین پویانمایی از...
زوج گلستانی با جمع آوری بیش از ۲هزار و...
اینفوگرافی
این هنریکی از زیرشاخه‌های صنایع چوب نیز...
برخی افراد بر اثر خوردن ماهی همراه با...
عروسک دست‌ساز زنان روستای قلعه قافه از...
اینفوگرافی
با توجه به شیوع کرونا گلستانی ها امسال...
بهترین راه لاغری بدون بازگشت و سریع در...
اینفوگرافی
نقاشی

پربازدیدترین های ماه اخیر

نظرسنجی مخاطبین

مخاطب گرامی نظر شما در مورد برنامه های صدای مرکز چیست؟

آثار گرافیکی و تولیدات ویژه

چهره کودکان پشت ماسک
چهره کودکان پشت ماسک
نزدیک به یک سال است که ویروس کرونا مهمان مردم جهان شده و والدین تلاش می‌کنند تا با استفاده از ماسک کودکان خود را از گزند ابتلاء به جنجالی‌ترین ویروس قرن نجات دهند.
چه نکاتی را هنگام استفاده از نان و غلات رعایت کنیم؟
چه نکاتی را هنگام استفاده از نان و غلات رعایت کنیم؟
رییس گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی گلستان نکاتی را درباره استفاده از نان و غلات ارائه داد.
علت وفات حضرت زینب (س) چه بود؟
علت وفات حضرت زینب (س) چه بود؟
رجب، سالگرد رحلت پیام آور کربلا
«آی جان عبادی» بانوی کارآفرین گلستانی
«آی جان عبادی» بانوی کارآفرین گلستانی
«آی جان عبادی» بانوی کارآفرین گلستانی با تکیه بر هنر و استعداد خود و بر اساس تجربه‌ای ۲۰ ساله در عرصه هنرهای دستی ترکمن و ساخت فرش‌های چرم به موفقیت رسیده است.
کدام زنان در معرض خطر سرطان سینه هستند؟
کدام زنان در معرض خطر سرطان سینه هستند؟
عضو انجمن زنان و مامایی ایران با تأکید بر اینکه سرطان سینه پس از سرطان پوست دومین بیماری شایع در میان زنان است، گفت: از فاکتور‌های اصلی ابتلا به این سرطان، جنسیت و سن افراد است که به طور معمول در سن یائسگی و پس از آن نمود می‌یابد که متاسفأنه در...
شکوفه‌های زودرس بهاری گلستان
شکوفه‌های زودرس بهاری گلستان
گرمای هوا در فصل زمستان موجب گل دادن درختان شده است، درختانی که در بهار شکوفه می‌دهند و این شکوفه‌ها تبدیل به میوه می‌شود، اما این روزها در گوشه و کنار شهر پر شده از درختانی که سرشار از شکوفه هستند.
با ایران حرف بزن
با ایران حرف بزن
ویدئوی مردمی
شب آرزوها؛ شبی که خدا بی حساب می‌بخشد
شب آرزوها؛ شبی که خدا بی حساب می‌بخشد
ویدئو + اینفوگرافی + متن
کودکتان غذا نمی‌خورد؟ راه حل چیست؟!
کودکتان غذا نمی‌خورد؟ راه حل چیست؟!
غذای کودک باید سر ساعت معین و در محیط روشن و خوشایند و در ظروف خوش رنگ در اختیار او قرار گیرد.
ظرفیت های اشتغال در بندرگز
ظرفیت های اشتغال در بندرگز
ویدئو + مقاله
اعمال ماه رجب، ماه خدا
اعمال ماه رجب، ماه خدا
ایتفوگرافی+متن
ظرفیت های اشتغال در گُمیشان
ظرفیت های اشتغال در گُمیشان
مقاله
تولید ملی و خودکفایی ثمره اعتماد به جوانان
تولید ملی و خودکفایی ثمره اعتماد به جوانان
سازنده دستگاه هشدار دهنده نشت گاز مونوکسید کربن یکی از مخترعان جوان گلستانی است که نیاز به حمایت مسئولان دارد.
گلستان بزرگترین تولیدکننده یُد خاورمیانه
گلستان بزرگترین تولیدکننده یُد خاورمیانه
با فعالیت کارخانه یُد در گلستان، ایران به یکی از قطب‌های تولید یُد جهان تبدیل شده است.